{"id":74,"date":"2022-03-06T20:11:07","date_gmt":"2022-03-06T19:11:07","guid":{"rendered":"https:\/\/mcrace.pl\/?p=74"},"modified":"2022-03-06T20:11:08","modified_gmt":"2022-03-06T19:11:08","slug":"marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/","title":{"rendered":"Marketing partyzancki: czym jest guerilla marketing?"},"content":{"rendered":"\n

Zdefiniowany jako \u201einnowacyjne, niekonwencjonalne i tanie techniki marketingowe maj\u0105ce na celu uzyskanie maksymalnej ekspozycji produktu\u201d, marketing partyzancki zosta\u0142 ukuty w 1984 roku przez Jaya Conrada Levinsona, pisarza biznesowego. Koncepcja kr\u0119ci si\u0119 wok\u00f3\u0142 idei zak\u0142\u00f3cania codziennego \u017cycia i sprawienia, by \u015bwiat zwr\u00f3ci\u0142 uwag\u0119 na Twoj\u0105 mark\u0119. Jest to sprzeczne z tradycyjnymi (i drogimi) miejscami reklamowymi, a zamiast tego koncentruje si\u0119 na pami\u0119tnych (a czasem ryzykownych!) kampaniach. Chocia\u017c nazwa marketing partyzancki mo\u017ce by\u0107 z\u0142ym przeczuciem, w rzeczywisto\u015bci jest to strategiczny, op\u0142acalny spos\u00f3b zar\u00f3wno dla du\u017cych, jak i ma\u0142ych firm, aby jak najlepiej wykorzysta\u0107 sw\u00f3j bud\u017cet marketingowy, dzi\u0119ki odwa\u017cnym, wyr\u00f3\u017cniaj\u0105cym si\u0119 taktykom.<\/p>\n\n\n\n

Przyk\u0142ady marketingu partyzanckiego<\/h2>\n\n\n\n

Pomys\u0142 zaprezentowania swojej marki wielu ludziom za niewielk\u0105 cen\u0119 wydaje si\u0119 oczywisty, ale w jaki spos\u00f3b prawdziwe firmy wykorzystuj\u0105 marketing partyzancki? Oto cztery przyk\u0142ady:<\/p>\n\n\n\n

Kto nie lubi Tygodnia Rekin\u00f3w? Discovery Channel, popularna sie\u0107 telewizyjna, kt\u00f3ra zapocz\u0105tkowa\u0142a to zjawisko, przenios\u0142a szum na nowy poziom, rozprowadzaj\u0105c deski surfingowe na r\u00f3\u017cnych pla\u017cach w celu promowania nadchodz\u0105cego programu. Aby uczci\u0107 10. rocznic\u0119 Shark Week, deski surfingowe zawiera\u0142y nawet du\u017ce ugryzienia z korpusu deski (przypominaj\u0105ce uk\u0105szenia rekina), daj\u0105c swoim widzom dowcipny spos\u00f3b na zapami\u0119tanie, aby si\u0119 dostroi\u0107.<\/p>\n\n\n\n

IKEA, s\u0142ynny szwedzki sprzedawca gotowych do monta\u017cu mebli domowych, urz\u0105dze\u0144 i akcesori\u00f3w, nie jest obcy marketingowi partyzanckiemu. W jednej ze swoich wielu kampanii postanowili pokaza\u0107, jak wa\u017cne jest w\u0142a\u015bciwe przechowywanie w domu i jak mo\u017cna je osi\u0105gn\u0105\u0107, przekszta\u0142caj\u0105c g\u0142\u00f3wn\u0105 klatk\u0119 schodow\u0105 swojego sklepu w zestaw szuflad. Za ka\u017cdym razem, gdy klient wspina\u0142 si\u0119 po tych schodach, IKEA mia\u0142a okazj\u0119 przekaza\u0107 swoj\u0105 pasj\u0119 i umiej\u0119tno\u015bci w zakresie technik oszcz\u0119dzania miejsca.<\/p>\n\n\n\n

Jednym z miejsc gwarantuj\u0105cych du\u017cy ruch pieszy \u2014 a z kolei wielu potencjalnych klient\u00f3w \u2014 jest miejskie przej\u015bcie dla pieszych. Mr. Clean skorzysta\u0142 z tej okazji, maluj\u0105c jeden pasek farby na jasnobia\u0142ym przej\u015bciu dla pieszych, aby wyr\u00f3\u017cnia\u0142 si\u0119 na tle ciemniejszych, \u201ebrudniejszych\u201d pas\u00f3w. Wraz ze s\u0142ynnym portretem samego pana Cleana, ta reklama demonstrowa\u0142a moc ich produktu.<\/p>\n\n\n\n

Aby zwi\u0119kszy\u0107 \u015bwiadomo\u015b\u0107 znaczenia czystej wody pitnej, organizacja non-profit UNICEF umie\u015bci\u0142a automat sprzedaj\u0105cy brudn\u0105 wod\u0119 na cz\u0119sto odwiedzanej ulicy w Nowym Jorku. Butelki z brudn\u0105 wod\u0105 zosta\u0142y oznaczone pospolitymi chorobami spowodowanymi spo\u017cywaniem brudnej wody, wzbudzaj\u0105c ogromny szum, a nawet pieni\u0105dze na ich spraw\u0119.<\/p>\n\n\n\n

Aby uzyska\u0107 wi\u0119cej przyk\u0142ad\u00f3w partyzanckich kampanii marketingowych, przeczytaj nasz wpis na blogu na temat op\u0142acalnych strategii marketingu partyzanckiego dla ma\u0142ych firm.<\/p>\n\n\n\n

Pomys\u0142y na marketing partyzancki<\/h2>\n\n\n\n

Od ma\u0142ych, jednorazowych projekt\u00f3w do wi\u0119kszych przedsi\u0119wzi\u0119\u0107, kt\u00f3re trwaj\u0105 tygodnie, a nawet miesi\u0105ce, im bardziej jeste\u015b kreatywny w swoich taktykach marketingu partyzanckiego, tym lepiej.<\/p>\n\n\n\n

Potrzebujesz inspiracji? Oto sze\u015b\u0107 pomys\u0142\u00f3w na marketing partyzancki dla Twojego biznesu:<\/p>\n\n\n\n

Naklejki: Wszyscy, od dzieci po doros\u0142ych, uwielbiaj\u0105 naklejki. Ludzie umieszczaj\u0105 je na laptopach, notebookach, plecakach lub w milionach innych miejsc. Skorzystaj z tego szale\u0144stwa, tworz\u0105c naklejki z nazw\u0105 i logo Twojej firmy. Rozdaj je na konferencjach lub imprezach lub po prostu rozdaj je w centrum miasta. S\u0105 \u0142atwym, skalowalnym sposobem na szybkie zaprezentowanie swojej marki du\u017cej liczbie os\u00f3b.<\/p>\n\n\n\n

Flash moby: Chocia\u017c wymaga to troch\u0119 planowania i organizacji, flash moby to zabawny i optymistyczny spos\u00f3b na wzbudzenie emocji. Po prostu upewnij si\u0119, \u017ce Twoja firma jest wyra\u017anie widoczna na koszulkach lub plakatach podczas imprezy, aby Twoja marka nie zgubi\u0142a si\u0119 w ca\u0142ej akcji.<\/p>\n\n\n\n

Instalacje miejskie: Zastan\u00f3w si\u0119, jak mo\u017cesz manipulowa\u0107 codziennym otoczeniem klient\u00f3w lub obszarem wok\u00f3\u0142 Twojej firmy. Na przyk\u0142ad, czy mo\u017cesz stworzy\u0107 nieszablonowe znaki metra, reklamy przystank\u00f3w autobusowych, wystawy okienne lub kredy na chodniki, aby przyci\u0105gn\u0105\u0107 ich uwag\u0119?<\/p>\n\n\n\n

Sztuka uliczna: chocia\u017c musisz uwa\u017ca\u0107 na to, jak i gdzie j\u0105 umie\u015bcisz, graffiti jest skutecznym sposobem, aby zosta\u0107 zauwa\u017conym. Niekt\u00f3re z najlepszych taktyk partyzanckich graffiti obejmuj\u0105 u\u017cywanie tymczasowej farby w sprayu lub kredy na chodnikach na popularnych chodnikach w centrum miasta, kieruj\u0105c ludzi do Twojej witryny lub adresu fizycznego.<\/p>\n\n\n\n

Poszukiwanie skarb\u00f3w: je\u015bli Twoja firma ma sklep, rozwa\u017c zorganizowanie poszukiwania skarb\u00f3w, kt\u00f3re prowadzi ludzi przez miasto i ko\u0144czy si\u0119 w Twojej firmie. Poszukiwanie skarb\u00f3w jest z natury skuteczne jako partyzancka taktyka marketingowa, poniewa\u017c jest to dzia\u0142alno\u015b\u0107 grupowa, przynosz\u0105ca wi\u0119kszy ruch pieszy i, miejmy nadziej\u0119, wi\u0119ksz\u0105 sprzeda\u017c.<\/p>\n\n\n\n

Billboardy, ale… chodz\u0105ce: Projektowanie przyci\u0105gaj\u0105cych uwag\u0119 T-shirt\u00f3w i noszenie ich przez przyjaci\u00f3\u0142, rodzin\u0119 lub pracownik\u00f3w to klasyczna technika marketingu partyzanckiego. Kluczem jest tutaj zastanowienie si\u0119, jak przebi\u0107 si\u0119 przez ha\u0142as i przekaza\u0107 wiadomo\u015b\u0107 w kreatywny, niepowtarzalny spos\u00f3b.<\/p>\n\n\n\n

Dzi\u0119ki marketingowi partyzanckiemu nie musisz ju\u017c wydawa\u0107 niezliczonych dolar\u00f3w na reklam\u0119, aby Twoja marka zosta\u0142a zauwa\u017cona.<\/strong><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Zdefiniowany jako \u201einnowacyjne, niekonwencjonalne i tanie techniki marketingowe maj\u0105ce na celu uzyskanie maksymalnej ekspozycji produktu\u201d, marketing partyzancki zosta\u0142 ukuty w 1984 roku przez Jaya Conrada Levinsona, pisarza biznesowego. Koncepcja kr\u0119ci…<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":75,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[3,27],"tags":[],"yoast_head":"\nMarketing partyzancki: czym jest guerilla marketing? - McRace<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"en_US\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Marketing partyzancki: czym jest guerilla marketing? - McRace\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Zdefiniowany jako \u201einnowacyjne, niekonwencjonalne i tanie techniki marketingowe maj\u0105ce na celu uzyskanie maksymalnej ekspozycji produktu\u201d, marketing partyzancki zosta\u0142 ukuty w 1984 roku przez Jaya Conrada Levinsona, pisarza biznesowego. Koncepcja kr\u0119ci...\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"McRace\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2022-03-06T19:11:07+00:00\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2022-03-06T19:11:08+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/mcrace.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/03\/image-from-rawpixel-id-400466-jpeg.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"1200\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"908\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/jpeg\" \/>\n<meta name=\"author\" content=\"k.\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Written by\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"k.\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:label2\" content=\"Est. reading time\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data2\" content=\"4 minutes\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"Organization\",\"@id\":\"https:\/\/mcrace.pl\/#organization\",\"name\":\"McRace\",\"url\":\"https:\/\/mcrace.pl\/\",\"sameAs\":[],\"logo\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"en-US\",\"@id\":\"https:\/\/mcrace.pl\/#\/schema\/logo\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/mcrace.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/07\/cropped-mcrace.png\",\"contentUrl\":\"https:\/\/mcrace.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/07\/cropped-mcrace.png\",\"width\":1080,\"height\":1080,\"caption\":\"McRace\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/mcrace.pl\/#\/schema\/logo\/image\/\"}},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/mcrace.pl\/#website\",\"url\":\"https:\/\/mcrace.pl\/\",\"name\":\"McRace\",\"description\":\"\",\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/mcrace.pl\/#organization\"},\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/mcrace.pl\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"en-US\"},{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/\",\"url\":\"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/\",\"name\":\"Marketing partyzancki: czym jest guerilla marketing? - McRace\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/mcrace.pl\/#website\"},\"datePublished\":\"2022-03-06T19:11:07+00:00\",\"dateModified\":\"2022-03-06T19:11:08+00:00\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"en-US\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Strona g\u0142\u00f3wna\",\"item\":\"https:\/\/mcrace.pl\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Marketing partyzancki: czym jest guerilla marketing?\"}]},{\"@type\":\"Article\",\"@id\":\"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/#article\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/\"},\"author\":{\"name\":\"k.\",\"@id\":\"https:\/\/mcrace.pl\/#\/schema\/person\/be7964cc4a1c71f19158a08d1b20f9df\"},\"headline\":\"Marketing partyzancki: czym jest guerilla marketing?\",\"datePublished\":\"2022-03-06T19:11:07+00:00\",\"dateModified\":\"2022-03-06T19:11:08+00:00\",\"mainEntityOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/\"},\"wordCount\":831,\"commentCount\":0,\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/mcrace.pl\/#organization\"},\"articleSection\":[\"Biznes i Firma\",\"Marketing i Reklama\"],\"inLanguage\":\"en-US\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"CommentAction\",\"name\":\"Comment\",\"target\":[\"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/#respond\"]}]},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"https:\/\/mcrace.pl\/#\/schema\/person\/be7964cc4a1c71f19158a08d1b20f9df\",\"name\":\"k.\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"en-US\",\"@id\":\"https:\/\/mcrace.pl\/#\/schema\/person\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/9d96dc807c1dba1727b4e38730d1f928?s=96&d=mm&r=g\",\"contentUrl\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/9d96dc807c1dba1727b4e38730d1f928?s=96&d=mm&r=g\",\"caption\":\"k.\"},\"sameAs\":[\"http:\/\/mcrace.pl\"],\"url\":\"https:\/\/mcrace.pl\/author\/kinga\/\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Marketing partyzancki: czym jest guerilla marketing? - McRace","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/","og_locale":"en_US","og_type":"article","og_title":"Marketing partyzancki: czym jest guerilla marketing? - McRace","og_description":"Zdefiniowany jako \u201einnowacyjne, niekonwencjonalne i tanie techniki marketingowe maj\u0105ce na celu uzyskanie maksymalnej ekspozycji produktu\u201d, marketing partyzancki zosta\u0142 ukuty w 1984 roku przez Jaya Conrada Levinsona, pisarza biznesowego. Koncepcja kr\u0119ci...","og_url":"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/","og_site_name":"McRace","article_published_time":"2022-03-06T19:11:07+00:00","article_modified_time":"2022-03-06T19:11:08+00:00","og_image":[{"width":1200,"height":908,"url":"https:\/\/mcrace.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/03\/image-from-rawpixel-id-400466-jpeg.jpg","type":"image\/jpeg"}],"author":"k.","twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Written by":"k.","Est. reading time":"4 minutes"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"Organization","@id":"https:\/\/mcrace.pl\/#organization","name":"McRace","url":"https:\/\/mcrace.pl\/","sameAs":[],"logo":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"en-US","@id":"https:\/\/mcrace.pl\/#\/schema\/logo\/image\/","url":"https:\/\/mcrace.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/07\/cropped-mcrace.png","contentUrl":"https:\/\/mcrace.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/07\/cropped-mcrace.png","width":1080,"height":1080,"caption":"McRace"},"image":{"@id":"https:\/\/mcrace.pl\/#\/schema\/logo\/image\/"}},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/mcrace.pl\/#website","url":"https:\/\/mcrace.pl\/","name":"McRace","description":"","publisher":{"@id":"https:\/\/mcrace.pl\/#organization"},"potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/mcrace.pl\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"en-US"},{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/","url":"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/","name":"Marketing partyzancki: czym jest guerilla marketing? - McRace","isPartOf":{"@id":"https:\/\/mcrace.pl\/#website"},"datePublished":"2022-03-06T19:11:07+00:00","dateModified":"2022-03-06T19:11:08+00:00","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/#breadcrumb"},"inLanguage":"en-US","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/"]}]},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Strona g\u0142\u00f3wna","item":"https:\/\/mcrace.pl\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Marketing partyzancki: czym jest guerilla marketing?"}]},{"@type":"Article","@id":"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/#article","isPartOf":{"@id":"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/"},"author":{"name":"k.","@id":"https:\/\/mcrace.pl\/#\/schema\/person\/be7964cc4a1c71f19158a08d1b20f9df"},"headline":"Marketing partyzancki: czym jest guerilla marketing?","datePublished":"2022-03-06T19:11:07+00:00","dateModified":"2022-03-06T19:11:08+00:00","mainEntityOfPage":{"@id":"https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/"},"wordCount":831,"commentCount":0,"publisher":{"@id":"https:\/\/mcrace.pl\/#organization"},"articleSection":["Biznes i Firma","Marketing i Reklama"],"inLanguage":"en-US","potentialAction":[{"@type":"CommentAction","name":"Comment","target":["https:\/\/mcrace.pl\/biznes-i-firma\/marketing-partyzancki-czym-jest-guerilla-marketing\/#respond"]}]},{"@type":"Person","@id":"https:\/\/mcrace.pl\/#\/schema\/person\/be7964cc4a1c71f19158a08d1b20f9df","name":"k.","image":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"en-US","@id":"https:\/\/mcrace.pl\/#\/schema\/person\/image\/","url":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/9d96dc807c1dba1727b4e38730d1f928?s=96&d=mm&r=g","contentUrl":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/9d96dc807c1dba1727b4e38730d1f928?s=96&d=mm&r=g","caption":"k."},"sameAs":["http:\/\/mcrace.pl"],"url":"https:\/\/mcrace.pl\/author\/kinga\/"}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/mcrace.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/74"}],"collection":[{"href":"https:\/\/mcrace.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/mcrace.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mcrace.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mcrace.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=74"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/mcrace.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/74\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":76,"href":"https:\/\/mcrace.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/74\/revisions\/76"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mcrace.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/75"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/mcrace.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=74"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/mcrace.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=74"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/mcrace.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=74"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}