Categories:

7 cech dobrych mówców, które pomogą Ci odnieść większy sukces

Przemawianie publiczne nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza dla osób, które nie znają niuansów wystąpień publicznych. Profesjonaliści często muszą komunikować się z szeroką publicznością, co wymaga zrozumienia zarówno osób słuchających, jak i tematu wystąpienia. Dobrzy mówcy wiedzą, że muszą mówić w taki sposób, aby publiczność mogła przyswoić sobie wypowiadane przez nich słowa i aby przemówić do tłumu na wiele sposobów.

Dlatego dobrzy mówcy rozwijają i posiadają pewne cechy i cechy osobowości, które odróżniają ich od mówców przeciętnych. Jakie są te cechy? I nawet jeśli nie jesteś mówcą, dlaczego powinieneś je rozwijać? Jak te koncepcje mogą pomóc Ci wykorzystać swój potencjał i odnieść większy sukces?

Oto kilka cech dobrych mówców, które mogą pomóc każdemu lepiej zarządzać swoimi zasobami i odnosić większe sukcesy.

Cechy dobrego mówcy

Są dobrze przygotowani.

Jedną z najważniejszych cech dobrego mówcy jest umiejętność bycia przygotowanym. Podczas wszelkiego rodzaju wystąpień publicznych zazwyczaj otrzymuje się temat, na którym należy się skupić. Może to służyć podzieleniu się swoimi pomysłami, przedstawieniu swojej firmy lub po prostu rozpowszechnieniu informacji o jakimś zagadnieniu.

W przypadku wystąpień publicznych, niezależnie od tego, jaki temat został nam zadany, ważne jest, abyśmy byli dobrze przygotowani i potrafili zainteresować słuchaczy. Należy zacząć od stworzenia konspektu lub szkicu swojego tematu. Podczas prób staraj się w miarę możliwości urozmaicać swoją prezentację, ponieważ monotonny sposób mówienia może zanudzić słuchaczy.

W jaki sposób bycie dobrze przygotowanym wiąże się z powodzeniem w życiu? Mówi się, że sukces rodzi się wtedy, gdy przygotowanie spotyka się z okazją. Ludzie sukcesu rozumieją, jak ważne jest przygotowanie się na wielkie okazje i wydarzenia. Mimo że możesz po prostu płynąć z prądem, pamiętaj, że osiągnięcia nie są dziełem przypadku czy płynięcia z prądem. Okazje są często ukryte, a Twój sukces zależy od tego, jak bardzo jesteś przygotowany, by je wykorzystać.

Przekazują unikalne przesłania i pomysły.

Jedną z cech dobrego mówcy publicznego jest umiejętność przekazania unikalnego przesłania. Słuchacze nie chcą powtarzać czegoś, co już wcześniej słyszeli. Chcą usłyszeć nową, świeżą perspektywę i nowe spojrzenie na sprawy. Przekazanie im świeżego spojrzenia i unikalnego przesłania może sprawić, że całe Twoje wystąpienie będzie miało większe znaczenie i siłę oddziaływania.

Jednym z najprostszych sposobów na przekazanie unikalnego i mocnego przesłania podczas wystąpień publicznych jest pozostanie wiernym sobie i swoim przekonaniom. Każdy może zaoferować nowe, świeże spojrzenie na życie, a rozwinięcie tego spojrzenia może pomóc w stworzeniu unikalnego przesłania.

Łatwiej jednak powiedzieć niż zrobić. Chociaż nikt nie rodzi się z umiejętnością bycia zawsze wyjątkowym i nikt nie może ciągle wpadać na innowacyjne pomysły, niektórzy ludzie są z natury bardziej kreatywni niż inni. Niektórym trudno będzie wyróżnić się spośród milionów innych, dlatego ważne jest, abyś wiedział, że na początku możesz mieć z tym trudności. Wiedz jednak, że dzięki badaniom i przygotowaniom możesz osiągnąć swoje najlepsze pomysły i idee.

Dostarczają treści użytecznych w działaniu.

Dobry mówca publiczny nie zawsze wygłasza przemówienie czy wykład tylko po to, by miło spędzić czas. Ich przemówienia publiczne mają na celu pomóc słuchaczom w poprawieniu tego, co robią lub sposobu, w jaki myślą.

Najlepszym tego przykładem jest ktoś, kto opowiada o swojej nowej, nowo powstałej firmie. Wyobraźmy sobie, że ma ona okazję opowiedzieć szerokiej publiczności o swojej nowej firmie i o wszystkim, czym się zajmuje. Może skupić się na zwykłym przekazaniu informacji, ale znacznie zwiększy zaangażowanie słuchaczy, jeśli zastosuje podejście zorientowane na działanie, udzielając im porad, które będą mogli wykorzystać w przyszłości.

Wspaniałe pomysły niewiele znaczą bez ich realizacji i praktycznych działań. Dla liderów i przedsiębiorców oznacza to wyznaczanie pracownikom zadań do wykonania, zamienianie wielkich, mglistych celów w mniejsze, osiągalne zadania.

Potrafią sprawić, że to, co złożone, staje się proste.

Zdarza się, że dana osoba musi stanąć przed dużą publicznością i wyjaśnić koncepcję, która nie jest do końca prosta. Podczas gdy Ty, jako mówca publiczny, możesz być w stanie uchwycić koncepcję tego, o czym mówisz, publiczność może nie zawsze podążać za logiką.

Jedną z cech dobrych mówców jest zdolność do upraszczania nawet najbardziej skomplikowanych teorii. Pamiętaj, że Twoi słuchacze mogą nie znać nawet podstaw tego, o czym mówisz, dlatego powinieneś przygotować swoje wystąpienie w taki sposób, aby słuchacze mogli zrozumieć wszystko od samego początku.

W życiu ludzie bardziej niż kiedykolwiek zwracają uwagę na prostotę. Uproszczenie tego, co skomplikowane, jest kluczem do osiągania lepszych wyników w wielu różnych zawodach. Dlatego umiejętność uproszczenia wszystkiego dla siebie, dla swojego zespołu lub dla klientów ma kluczowe znaczenie.

“Definicja geniuszu to wzięcie tego, co złożone, i uczynienie tego prostym”. – Albert Einstein
Charyzmatyczny mówca

Są charyzmatyczni.

Jedną z najtrudniejszych rzeczy do zrobienia jest przykucie uwagi słuchaczy podczas wystąpień publicznych. Najlepsze podejście do tej kwestii nie ma nic wspólnego z tematem, który poruszasz, ale raczej ze sposobem, w jaki przekazujesz swoje przesłanie. Nazywa się to charyzmą.

Najważniejsze, o czym należy pamiętać, to fakt, że aby zainteresować słuchaczy, należy mówić w sposób wiarygodny i pewnie się poruszać. Zawsze ważne jest utrzymywanie kontaktu wzrokowego, wysoka postawa, odpowiednia gestykulacja rąk i mimika twarzy. Tempo mówienia również może mieć duże znaczenie.

W kontaktach biznesowych liczy się charyzma. I to bardzo. Jeśli chcesz zrobić wrażenie na swoich klientach, będzie to jedna z najważniejszych umiejętności do opanowania. Będziesz potrzebować niezwykłych umiejętności zarówno w zakresie komunikacji werbalnej, jak i niewerbalnej.

Jeśli bycie pewnym siebie i charyzmatycznym w rozmowach z ludźmi nie leży w Twojej naturze, nie ma potrzeby się do tego zmuszać. Nie wierć się i nie wyglądaj na roztargnionego. Bądź po prostu autentyczny i szczery, a nauka stosowania pozytywnej mowy ciała może być świetnym początkiem.

Zawsze są otwarci na pytania.

Mówcy publiczni często unikają zadawania pytań, ponieważ nie chcą od razu wiedzieć, jak słuchacze odbierają ich wystąpienie. To jednak zmniejsza zaangażowanie słuchaczy. Ważną kwestią w wystąpieniach publicznych jest to, aby zawsze być otwartym na pytania, dzięki czemu można bardziej zaangażować słuchaczy.

Ludzie sukcesu zachęcają do przekazywania informacji zwrotnych. Zwracają uwagę na to, co się do nich mówi, słuchają z zainteresowaniem i otwartym umysłem. Działają i odpowiadają na pytania z empatią. Pozytywne informacje zwrotne wzmacniają ich pozycję, a negatywne cieszą. Uczą się panować nad chęcią obrony. Są otwarci na opinie i krytykę, ale nie biorą ich zbyt osobiście.

Dzielą się, a nie sprzedają, dają, a nie biorą.

Ten punkt odnosi się do osób, które zamierzają publicznie wypowiadać się na temat swojej firmy, zawodu lub produktu. Zamiast próbować sprzedać swój produkt lub pomysł, spróbuj podzielić się swoimi przemyśleniami na jego temat. Dzięki temu przemówienie wydaje się bardziej autentyczne, a słuchacze mogą zdecydować się na to, co masz do zaoferowania. Pomaga to także słuchaczom bardziej zżyć się z Tobą lub Twoją firmą.

Robienie wszystkiego, aby dostać to, czego się chce, nie jest drogą do sukcesu. Lepsza droga do sukcesu polega na zachowaniu równowagi między dawaniem i braniem. Adam Grant w swojej książce “Give and Take” sugeruje, że niektórzy z ludzi, którzy odnieśli największy sukces, są dawcami, a nie biorcami. Można więc śmiało powiedzieć, że jedną z najlepszych cech, które należy w sobie pielęgnować, aby odnieść sukces, jest oddanie społeczności i ludziom wokół nas.

Leave a Reply