Czy warto pić wodę gazowaną?

Aby woda „musowała”, jest nasycana gazowym dwutlenkiem węgla pod ciśnieniem. Różne formy wody gazowanej obejmują wodę sodową (często z dodatkiem minerałów), wodę sodową i wodę sodową. Karbonizacja sprawia, że ​​jest podobny do napojów bezalkoholowych, ale ma znacznie mniej kalorii.

Picie wody gazowanej może zapobiec odwodnieniu. Jeśli jesteś odwodniony, możesz odczuwać suchość w ustach, zmęczenie, ból głowy i pogorszenie wydajności. Przewlekłe odwodnienie może przyczynić się do problemów trawiennych i powikłań z sercem i nerkami.

Woda gazowana jest tak samo nawilżająca jak woda niegazowana. Jednak nie wszystkie wody gazowane są takie same. Niektórzy dodają cukry lub sztuczne słodziki, dlatego ważne jest, aby przed zakupem produktu z wodą gazowaną przeczytać etykietę dotyczącą wartości odżywczej.

Informacje o wartości odżywczej

Jedna porcja wody gazowanej zawiera:

Kalorie: 0 gramów
Tłuszcz: 0 gramów
Cholesterol: 0 miligramów
Sód: 55 miligramów
Węglowodany: 0 gramów
Błonnik: 0 gramów
Cukier: 0 gramów
Białko: 0 gramów
Potencjalne korzyści zdrowotne wody gazowanej
Jeśli masz problemy z piciem zwykłej wody, woda gazowana może być dobrą alternatywą. Zapewnia więcej nawodnienia i znacznie mniej kalorii niż napoje gazowane. To dodatkowe nawodnienie ma kilka znaczących korzyści zdrowotnych:

Kontrola wagi

Utrzymywanie odpowiedniego nawodnienia jest kluczem do utraty wagi. Jeśli czujesz głód, może to po prostu oznaczać, że jesteś odwodniony, ponieważ twoje ciało nie jest w stanie odróżnić. Picie wystarczającej ilości wody może pomóc Ci dłużej czuć się usatysfakcjonowanym i spożywać mniej kalorii w ciągu dnia.

Poprawa trawienia

Badania pokazują, że woda gazowana może wspomóc trawienie. Jedno badanie z udziałem 21 uczestników wykazało, że picie wody gazowanej łagodzi niestrawność i zaparcia.

Potencjalne zagrożenia związane z wodą gazowaną

Jeśli nie lubisz czystej wody, woda gazowana jest dobrą alternatywą dla słodkich napojów gazowanych i soków owocowych. Najzdrowszy rodzaj wody gazowanej jest niesmakowany i niesłodzony.

Uważaj na produkty zawierające dodatki lub słodziki. Te rodzaje wody gazowanej mogą powodować skutki uboczne u niektórych osób:

Próchnica

Woda gazowana o wysokiej zawartości cukru może powodować próchnicę. Ale zwykła woda gazowana ma minimalny wpływ na zęby, zwłaszcza w porównaniu z wodą sodową. Możesz dodatkowo zapobiegać próchnicy, dbając o odpowiednią higienę jamy ustnej i stosując naprzemiennie wodę gazowaną ze zwykłą wodą w celu oczyszczenia szkliwa.

Gaz i wzdęcia

Karbonizacja w wodzie gazowanej powoduje, że niektórzy ludzie odczuwają gazy i wzdęcia. Jeśli zauważysz nadmiar gazu podczas picia wody gazowanej, najlepiej jest przestawić się na zwykłą wodę.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

pl_PLPolish