Dieta arbuzowa: szczegóły, wady i zalety

Jedyną szczęśliwą rzeczą w lecie są nasze ulubione melony. Smaczne, nawilżające i pożywne – arbuzy stanowią idealną letnią i odchudzającą przekąskę. Jeśli chcesz schudnąć, a arbuz jest Twoim ulubionym owocem, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość.
Wiele osób próbuje diety arbuzowej, aby schudnąć i przynosi ona efekty. Czy Ty też powinieneś spróbować? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej.

Co to jest dieta arbuzowa?

Istnieje nie jedna, ale wiele wersji diety arbuzowej, a najsłynniejszą z nich jest dieta arbuzowa oczyszczająca. Podczas stosowania tej wersji diety w pierwszym etapie nie je się nic poza arbuzem. Ten początkowy etap trwa prawie trzy dni. Ponieważ je się tylko arbuzy, można bezpiecznie jeść jednego dużego arbuza dziennie.
Po tym początkowym etapie wiele osób wraca do swojej normalnej diety, podczas gdy inni stopniowo dodają do niej inne pokarmy. Na przykład można jeść dwa lekkie posiłki dziennie, a arbuza jako przekąskę.

Co mówią eksperci?

Dieta jest atrakcyjna dla wielu osób, ponieważ wymaga jedynie krótkotrwałego zaangażowania. Łatwo ją też stosować, ponieważ arbuz jest ulubionym owocem wielu osób.
Arbuz jest niskokaloryczny, dostarcza niezbędnych witamin i minerałów, a także zawiera przeciwutleniacze, które nadają mu czerwony kolor. Dieta jest w istocie planem oczyszczania organizmu, ponieważ arbuz składa się w 90 procentach z wody.

Ryzyko związane z dietą arbuzową

Ponieważ dieta polega tylko na jedzeniu arbuzów, nie zawiera białka i tłuszczu, które są niezbędnymi składnikami odżywczymi dla zdrowego życia. Osoby, które mają problemy zdrowotne, mogą napotkać problemy podczas stosowania diety. Dlatego nie zapomnij skonsultować się z lekarzem przed podjęciem decyzji o stosowaniu diety.
Po zaprzestaniu stosowania diety i powrocie do starych nawyków żywieniowych może się okazać, że utracony tłuszcz powróci.

Dieta arbuzowa a utrata wagi

Dieta zakłada szybką utratę wagi, ale jest to działanie krótkotrwałe, jak każda inna modna dieta. Spożycie arbuza pomaga ograniczyć głód poprzez zmniejszenie apetytu. Ponadto proces żucia i połykania daje efekt wypełnienia.

Kto nie powinien stosować tej diety?

Nikt nie powinien przesadzać z dietą, ponieważ może ona mieć negatywne skutki dla zdrowia. Kobiety w ciąży, diabetycy i dzieci nie mogą stosować tej diety.

Jeśli chcesz spróbować diety, nie ograniczaj się do samego arbuza. Można dodać do niego trochę zdrowego białka, tłuszczu i węglowodanów, aby dieta była zbilansowana.
Przed rozpoczęciem stosowania tej diety należy skonsultować się z lekarzem.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

pl_PLPolish